Inspiration for Life

Inspiration for Life

Story of my healthy lifestyle

2016. február 23. - wonderspiration

18 évesen – mint oly sok frissen érettségizett–, én is elkerültem otthonról. Elkezdtem az egyetemet. Ám, talán egy kicsit messzebb költöztem, mint a többiek. Dániában kötöttem ki, ahonnan 3 és fél hónapig egyáltalán nem is jöttem haza. Ez idő közben éreztem hogy valami nem stimmel, az életmódomon nem nagyon változtattam, persze mások voltak az ételek összetevői és új ingerek értek, de kifejezetten boldogan éltem meg ezeket a változásokat. Mind ezek eredményeképpen, december közepén +15 kilóval tértem haza Budapestre... Szüleim nem csak az örömtől sírtak, mikor megláttak, hanem inkább az ijedtségtől, hogy mi bajom lehet. Itt el is kezdődött a „terápiám”.

1 év „tudatlanság” után megtaláltam a megfelelő helyet, ahol a problémámmal, az az a PCOS-sel foglalkoznak. Nálam az összes tünet felfedezhető volt akkora már: inzulinrezisztencia, hajhullás, aknés bőr, ciszták a petefészkekben, rendszertelen ciklus. A MensMentisben mind a mai napig a legmegfelelőbb ellátást kapom és nagyon szerencsésnek érzem magam hogy megtaláltam ezt a helyet.

De mi is az életmódom alapja ?!
A gyógyszeres kezelésen kívül elengedhetetlen a „szénhidrát-központú” diéta megismerése és tartása illetve a testmozgás... a lelki pillérről pedig nem is beszélve.

Így tehát a diétás oktatás során tanultakat a mai napig, minden egyes nap alkalmazva élek és élvezem az ételeket. Egy nap során 160 gramm szénhidrátot kell, kötelezően elfogyasztanom, de csakis teljes kiőrlésű és hozzáadott cukrot nem tartalmazó alapanyagok felhasználásával. Számomra, ez a mennyiség először nagyon soknak hangzott, azonban 5 étkezésre lebontva nem is olyan „eltelítő” a hatása.

Szóval így néz ki egy napom:
Reggeli (7.30-ig) – 30 gr lassan felszívódó CH

Tízórai (9-10) – 20 gr CH: 10 gr lassú, 10 gr gyors
Ebéd (12-14) – 50 gr CH: 2/3 lassú, 1/3 gyors
Uzsonna (16-17) – 20 gr CH: fele-fele, vagy csak gyors
Vacsora (19-20) – 40 gr CH: felbontás, mint ebédnél; vagy csak lassú 

*esetenként be szoktam iktatni egy utóvacsorát, ha tudom, hogy nagyon sokáig leszek fent, ilyenkor 10-15 gramm lassan felszívódó szénhidrátot eszem este 10-11 körül, hogy bírjam a bulit. :)

 Első hallásra bonyolultan hangzik, de én úgy hiszem, hogy ez az egészséges életmód alapja, hisz ahogy kedvenc dietetikusom mondja, „ A szénhidrát olyan számunkra, mint az autóknak a benzin. Ezzel működünk. És miért is tankolnánk rossz minőségű benzinnel, ha megtehetjük jó minőségűvel is?”

Receptjeimben csakis az egészséges életmódba és az IR diétába beilleszthető ételeket mutatok be, így bárkinek akit érdekel az egészséges táplálkozás, szívesen segítek és adok tanácsokat. Habár dietetikus nem vagyok, az évek során szenvedélyemmé vált, hogy minél többet megtudjak arról, hogyan is kell egészségtudatosan élvezni az életet.

Remélem Nektek is segítségetekre lehetek! 

- H -

♥ You can also find me on Instagram and Facebook 

A bejegyzés trackback címe:

https://wonderspiration.blog.hu/api/trackback/id/tr638414294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása